Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen op de website van Dodoo is heel eenvoudig. Nadat u van uw favoriete artikel de maat en het kleur heeft geselecteerd, klikt u op de knop ‘in winkelmand’. Zodra uw winkelmandje compleet is, selecteert u een levermethode en een betaalmethode. Nadat de betaling via de beveiligde betalingswebsite is aanvaard, ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw bestelling. U krijgt opnieuw een e-mail van ons zodra uw bestelling is verstuurd. Indien er vertraging is, of uw product is niet op voorraad wordt u per kerende ook op de hoogte gebracht.
Per product staat de prijs vermeld INclusief 21% BTW, exclusief verzendingskosten. De  verzendingskosten worden bij het afrekenen aangegeven.

Valumat - Milieu bijdrage

U kan op 2 manieren uw oude matras of topper kwijt

1- Via het recyclagepark, dit is gratis

2-Via de eindverkoper, Hij of zij kan op vrijwillige basis de oude matras ‘gratis’ meenemen als de consument een nieuwe koopt.

Het blijft de eindverkoper vrij om een logistieke vergoeding te vragen bij afhaling van de matras van consument.

Een milieu bijdrage op elke verkochte matras

  • Op de website van Dodoo wordt er geen aparte Valumat ingerekend in de prijzen, aangezien dit technisch niet mogelijk is, deze op een aparte manier in te verwerken.

U wenst meer informatie omtrent Valumat?

Dit kan u terugvinden op de website van

www.valumat.be

of via email naar, info@valumat.be

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het beheer van uw bestelling, de dienst na verkoop en om u informatie over Dodoo op te sturen. Wij geven uw gegevens in geen geval aan derden. Voor meer informatie kan u ons ‘Privacy- & Cookiebeleid’ raadplegen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kan u een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor kiest u ‘wachtwoord vergeten’ onder het tabje ‘mijn account’. U ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling geplaatst is?

Zodra uw bestelling geplaatst is en uw betaling bevestigd, ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw bestelling. U ontvangt een volgende e-mail zodra uw pakket verzonden is.

In welke landen kan ik online bestellingen plaatsen?

Momenteel verzenden wij enkel in België en Nederland. Indien u zich buiten de EU of één van voorgenoemde landen bevindt en een aankoop wenst te verrichten op onze website, kan dit enkel op eigen initiatief met het gebruik van een onafhankelijke leveringsdienst. Er zijn een aantal mogelijkheden (afhankelijk van uw locatie) die een goede alternatieve oplossing bieden in wereldwijde levering.

Hoe kan ik betalen op deze site?

De Bedragen vermeld op deze website zijn in Euro.

Om uw aankopen op deze site te betalen heeft u keuze uit de volgende betaalmiddelen:
Kredietkaarten: Mastercard/ visa
Debetkaarten: Bancontact/Mister Cash

Paypal / Applepay
Direct banking: Overschrijving

Zijn mijn betalingen beveiligd?

Voor de beveiliging van uw betalingen werken wij samen met Mollie. Het beveiligingssysteem dat door Mollie gebruikt wordt is één van de meest betrouwbare en beveiligde ter wereld. Dodoo heeft geen toegang tot de confidentiële betalingsgegevens van onze klanten en slaat deze ook niet op.

De weigering van een betaling kan uitsluitend gebeuren door uw bank, Dodoo komt hier niet in tussen. Afhankelijk van de betaalmethode die u gekozen heeft, krijgt u ook een reden voor de weigering. U kan vervolgens contact opnemen met uw bank of een andere betaalmethode kiezen.
Uw bestelling wordt pas verwerkt zodra uw betaling bevestigd is.

Hoe worden mijn aankopen geleverd?

De levering van uw bestelling gebeurt via Bpost op een adres naar keuze of in een Bpost afhaalpunt naar keuze.

Wegens de meestal trage verhandeling van Bpost – werken wij ook samen met DpD

Levering voor grote items wordt uitsluitend in overleg met klant gedaan en via leveringsteam Dodoo bedding.

Leveringen Provincie Antwerpen, Oost-vlaanderen, Brussel, Provincie Limburg zijn gratis.

Andere regio’s volgens tarief.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij bieden uitzonderlijk gratis verzending aan binnen België vanaf een bestelling boven de € 75. Dit vooral voor kleine artikels, accessoires, kussens … Voor andere bestellingen gelden de volgende tarieven:
België – Nederland

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Dodoo werkt met Bpost om de best mogelijke verzendservice te bieden.
Leveringen via Bpost@home worden aangeboden op werkdagen. Indien u niet aanwezig bent op het door u gekozen leveringsadres, zal het pakket in één van de Bpost afhaalpunten in uw buurt ter beschikking gesteld worden voor afhaling. U krijgt vervolgens 14 dagen de tijd om het pakket op te halen, daarna wordt het terug naar Dodoo gestuurd. Wij zullen dan contact met u opnemen om opnieuw de levering van uw bestelling te regelen. Bijkomende kosten kunnen van toepassing zijn.
Heeft u gekozen voor levering in één van de Bpost afhaalpunten? Neem de e-mail mee die u heeft ontvangen van Bpost, waarop een unieke barcode staat vermeld. U krijgt 14 dagen tijd om het pakket op te halen, daarna wordt het terug naar Dodoo gestuurd. Wij zullen dan contact met u opnemen om opnieuw de levering van uw bestelling te regelen. Bijkomende kosten kunnen van toepassing zijn.
! OPGELET ! Deze regels gelden enkel voor pakjes die in België geleverd worden. Voor pakjes die in het buitenland geleverd worden, gelden de regels van de internationale partners.

Indien levering gebeurd via Dodoo personeel en u bent niet aanwezig op het afgesproken tijdstip, dan komen hier nieuwe kosten bij van 35 € voor een herin planning van de levering.

Aan welke voorwaarden moet een product voldoen opdat ik het terug kan sturen?

In nieuwe toestand
In zijn oorspronkelijke verpakking
Niet gebruikt of gewassen
Verpakt in een voldoende stevige en neutrale doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt, zoals het ook verzonden wordt aan u.
Heb je een product beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact op met ons.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Als u een bestelling wenst te retourneren, stuurt u een e-mail naar info@dodoo.be met vermelding van bestelnummer, besteldatum, leveringsadres, producten (inclusief naam, kleur en maat van elk product) die u wenst te retourneren en de hoeveelheid.
U krijgt dan een retourformulier dat u dient in te vullen en af te drukken. Dit retourformulier dient u toe te voegen aan het pakket dat u terugstuurt.
De volledige retourprocedure vind u terug op de retourneren-pagina.

Hoeveel tijd heb ik om een bestelling te retourneren?

U kan een bestelling retourneren tot 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Wanneer u een retour hebt aangevraagd via e-mail, dient uw teruggestuurde pakje ons binnen de 7 dagen te bereiken.

Hoeveel kost het om een bestelling te retourneren?

De kosten en risico’s verbonden aan de retourverzending vallen ten laste van de klant. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de verzendingsmaatschappij waarmee u het pakket wenst te retourneren. U kan zelf de verzendingsmethode kiezen maar wij raden u aan te opteren voor een verzending met tracering aangezien u verantwoordelijk bent voor het retourpakket totdat het ons hoofdkantoor bereikt.

Dodoo Bedding

Statielei 85

2640 Mortsel

Krijg ik mijn geld terug als ik een bestelling terugstuur?

Indien het product dat u terugstuurt voldoet aan alle voorwaarden (in nieuwe staat, originele verpakking, niet gebruikt of gewassen, …) zal u de aankoopprijs van het teruggestuurde product terugbetaald krijgen binnen de 14 dagen. Enkel het werkelijke bedrag wordt terugbetaald, exclusief gemaakte verzendingskosten.

U ontvangt dan een creditnota van Dodoo Bedding.

Krijg ik de verzendkosten terug als ik een bestelling terugstuur?

Verzendkosten worden enkel terugbetaald indien u een ander product ontving dan het bestelde product of als het product beschadigd aankwam.

Kan ik een product ruilen?

Wanneer u een product wenst te ruilen voor een ander product, een andere maat of kleur, dient u het oorspronkelijk bestelde product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen voor het product dat u in de plaats wenst.
Als het geretourneerde product voldoet aan de voorwaarden, dan storten wij uw betaling terug en ontvangt u een creditnota.

Hoe contacteer ik de klantendienst van Dodoo?

De klantendienst van Dodoo is bereikbaar via het contactformulier. Wij behandelen uw vagen tijdens onze kantooruren. Wij doen ons uiterste best al uw vragen binnen de 48 uur te beantwoorden